Zarządzanie (I st.)
Kierownik Praktyk na kierunku "Zarządzanie", I stopień
dr Agnieszka Zielińska
kontakt: MS Teams
Wszelkie informacje dotyczące praktyk udzielam w godzinach konsultacji.
Terminy dyżurów znajdują się w linku poniżej:
Zastrzegam, że sposób organizacji i składania dokumentów może ulec zmianie.
PRAKTYKA OBOWIĄZKOWA NA STUDIACH I-go STOPNIA (STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH).
Do odbycia praktyki studenckiej są zobowiązani wszyscy studenci studiów pierwszego stopnia (stacjonarnych i niestacjonarnych). Praktyka trwa 3 tygodnie, tj. 15 dni roboczych (90 godzin zajęciowych) i odbywa się w okresie od 1 lipca 2024 roku do 30 września 2024 roku.
Odbycie praktyki w innych terminach wymaga zgody Dziekana Wydziału.
I. Praktyka obowiązkowa na studiach I-go stopnia (stacjonarnych i niestacjonarnych):
1.1. Instrukcja "krok po kroku" dla studentów odbywających praktyki
Poniżej znajduje się szczegółowa instrukcja krok po kroku dla studentów mających odbyć praktyki.
KROK 1
Student zapoznaje się z dokumentem „Cele i ramowy program praktyk studenckich na kierunku Zarządzanie”. Proszę zwrócić uwagę na zakres, jaki ma obejmować praktyka.
KROK 2
Student dokonuje wyboru miejsca, w którym będzie odbywał praktyki. Wyboru należy dokonać samodzielnie, przy czym należy zwrócić uwagę czy w jednostce przyjmującej na praktyki istnieje możliwość realizacji efektów kształcenia, które są opisane w dokumencie "Cele i ramowy program praktyk studenckich na kierunku Zarządzanie" oraz w skierowaniu na praktyki zawodowe (Zał. 1 - Skierowanie). Jeżeli student posiada wątpliwości co do wybranej przez siebie jednostki, w której zamierza odbyć praktykę, powinien skontaktować się osobiście lub na Ms Teams z Kierownikiem Praktyk Studenckich.
KROK 3
Student wypełnia i przesyła na MS Teams - czat (UWAGA! Na początku wiadomości obowiązkowa jest treść: PRAKTYKI_STAC_NAZWISKO I IMIĘ _Nr indeksu (dla studiów stacjonarnych), PRAKTYKI_NIESTAC_NAZWISKO I IMIĘ _Nr indeksu (dla studiów niestacjonarnych)
Kierownikowi Praktyk Studenckich następujące dokumenty:
- wypełniony druk skierowania (do pobrania: Zał 1 - Skierowanie, sposób wypełnienia Zał 1);
- wypełniony druk oświadczenia (do pobrania: Zał 2 - Oświadczenie);
- wypełniony druk umowy (do pobrania: Zał 3 - Umowa; Instrukcja wypełnienia umowy)
- informację o praktykancie do tabeli zbiorczej (do pobrania: WZ_Informacja o praktykancie; sposób wypełnienia tabeli – wzór);
KROK 4
Opiekun sprawdza nadesłane dokumenty i w razie wątpliwości lub błędnego wypełnienia odsyła Studentowi.
Po otrzymaniu od Opiekuna wiadomość na MS Teams o akceptacji dokumentów, Student drukuje umowę w 3 egzemplarzach (najlepiej dwustronnie, jeden egzemplarz nie zszyty zszywaczem) 1 egzemplarz skierowania, 1 egzemplarz oświadczenia oraz dane o praktykancie.
Każdy z 3 egzemplarzy umowy podpisuje Student i uprawniony przedstawiciel zakładu pracy.
Oświadczenie podpisuje przedstawiciel zakładu pracy.
Dokumenty proszę włożyć do koszulki.
Po podpisaniu dokumentów Student dostarcza je do kierownika praktyk w ramach dyżuru dydaktycznego tj. 3 egzemplarze umowy, skierowanie, oświadczenie oraz dane o praktykancie.
W uzasadnionych przypadkach wyżej wymienione dokumenty można wysłać pocztą wraz z zaadresowaną na swój adres korespondencyjny kopertą zwrotną (w formacie A4 bez znaczka) na adres:
dr Agnieszka Zielińska, Wydział Zarządzania, Al. Powstańców Warszawy 10, bud. S, 35-959 Rzeszów z dopiskiem "Praktyki Zarządzanie".
W uzasadnionych przypadkach istnieje także możliwość bezpośredniego dostarczenia wymaganych dokumentów do skrzynki przy portierni w budynku S.
Proszę je umieszczać w kopercie w formacie A4, którą należy opisać zgodnie ze wzorem:
Imię Nazwisko: (Jan Kowalski)
Kierunek studiów: (Zarządzanie)
Stopień studiów: (I stopień)
Rodzaj studiów: (stacjonarne/niestacjonarne)
Następnie proszę o informację na czacie MS Teams, że zostawili Państwo dokumenty w budynku S.
Po podpisaniu dokumentów przez Kierownika Praktyk, Student odbiera osobiście lub otrzymuje pocztą 2 egzemplarze umowy oraz podpisane skierowanie (przypominamy o dołączenie przy składaniu dokumentów zaadresowanej koperty). Jeden egzemplarz umowy jest dla Studenta, a drugi dla Pracodawcy.
Student może rozpocząć praktykę dopiero po otrzymaniu przez Opiekuna skierowania i umowy podpisanej przez Studenta i Pracodawcę.
Przy ustalaniu początku odbywania praktyk proszę uwzględnić czas trwania opisanej procedury (około 10 dni roboczych).
KROK 5
Student odbywa praktykę. Kierownik Praktyk Studenckich przeprowadza kontrolę przebiegu praktyk. W przypadku nieuzasadnionej nieobecności studenta na praktykach może ona zostać niezaliczona!
KROK 6
Po zakończeniu praktyki programowej w celu jej zaliczenia student przedkłada Kierownikowi Praktyk Studenckich w godzinach jego dyżuru, do 25 października 2024 roku wypełnione następujące dokumenty (oprawione w koszulkę):
- zaświadczenie o odbyciu praktyki wystawione przez podmiot, w którym odbywała się praktyka (do pobrania: WZ_zaswiadczenie o odbyciu praktyki),
- raport z przebiegu praktyki (sporządza student, raport powinien wskazywać w jakich jednostkach podmiotu odbywała się praktyka, jakie zadania były wykonywane w trakcie praktyki, obszerność raportu: 1-2 strona formatu A4) (do pobrania: wz_raport),
- ocena praktykanta; oceny dokonuje opiekun studenta z jednostki, w której odbywa praktykę, co powinno zostać poświadczone podpisem i pieczęcią imienną lub jednostki (Załącznik nr 6 do pobrania: WZ_Ocena praktykanta.
Raport z przebiegu praktyki musi być spójny z zaświadczeniem o odbyciu praktyki.
KROK 7
Na podstawie przedłożonych dokumentów i rozmowy, współpracy ze studentem Kierownik Praktyk Studenckich dokonuje oceny, którą wprowadza do systemu USOS na koniec 5 semestru.
1.2. Uznanie pracy zawodowej/stażu w poczet praktyki
Ubiegając się o uznanie pracy zawodowej w poczet praktyki student ma obowiązek udokumentować doświadczenie zawodowe, przy czym:
- doświadczenie zawodowe nie może być krótsze niż obowiązujący wymiar praktyki;
- doświadczenie zawodowe powinno być zdobyte w trakcie trwania studiów na danym kierunku poziomie i profilu, licząc od dnia ich rozpoczęcia.
O uznanie pracy zawodowej w poczet praktyki mogą ubiegać się studenci, którzy uzyskali umiejętności praktyczne w związku ze świadczeniem pracy pod warunkiem zgodności wykonywanej pracy z profilem kształcenia na kierunku Zarządzanie. W przypadku odmowy uznania pracy zawodowej w poczet praktyki student powinien odbyć praktykę na zasadach ogólnych. Zgodę na uznania pracy zawodowej w poczet praktyki wyraża Prodziekan ds. Kształcenia na wniosek studenta. Studenci, którzy odbywali praktykę w liceach i technikach nie mogą się starać o jej zaliczenie jako praktyki programowej.
Wniosek o uznanie pracy zawodowej w poczet praktyk wraz z oświadczeniem (o którym mowa poniżej) należy składać do dziekana za pośrednictwem kierownika praktyk dla kierunku nie później niż na dwa tygodnie przed planowanym terminem realizacji praktyki, zaś informację o takim sposobie realizacji praktyki należy mailowo przedstawić kierownikowi praktyk. Pismo należy przygotować do 31 maja (termin ostateczny!).
Dokumenty, wymagane w związku z ubieganiem się o zaliczenie pracy zawodowej w poczet praktyki dostarczane do 31 maja:
- podanie do Prodziekan ds. Kształcenia o uznania pracy zawodowej w poczet praktyk (do pobrania – wzór). Pamiętaj o odręcznym podpisie.
- oświadczenie w sprawie możliwości osiągnięcia efektów uczenia się w związku z wykonywaną pracą (do pobrania - oświadczenie),
- informację o praktykancie do tabeli zbiorczej (do pobrania: WZ_Informacja o praktykancie; sposób wypełnienia tabeli – wzór);
- dokument potwierdzający doświadczenie zawodowe (zaświadczenie o zatrudnieniu, zaświadczenie o odbyciu stażu lub inny dokument w oryginale lub potwierdzony za zgodność z oryginałem)
Opiekun sprawdza nadesłane dokumenty (skierowanie, oświadczenie, informacje o praktykancie, podane do Pani Prodziekan) i w razie wątpliwości lub błędnego wypełnienia przesyła wiadomość Studentowi.
Po otrzymaniu od Opiekuna wiadomość na MS Teams o akceptacji dokumentów, Student drukuje skierowanie, oświadczenie i podanie do Pani Prodziekan i przekazuje je kierownikowi praktyk..
Dokumenty proszę włożyć do koszulki.
Dokumenty, wymagane w związku z ubieganiem się o zaliczenie pracy zawodowej w poczet praktyki dostarczane do 25 października:
- zaświadczenia o odbyciu praktyki w ramach wykonywanej pracy zawodowej, stażu (do pobrania – zaświadczenie nr 1, zaświadczenie nr 2.),
- ocena praktykanta; oceny dokonuje opiekun studenta z jednostki, w której odbywa praktykę, co powinno zostać poświadczone podpisem i pieczęcią imienną lub jednostki (do pobrania: WZ_Ocena praktykanta).
- raport sporządzony przez studenta, wyjaśniający na czym polegała wykonywana praca (objętość raportu 1-2 strony A-4, pismem komputerowym):Raport zgodności czynności wykonywanych w ramach pracy zawodowej z ramowym programem praktyk studenckich (do pobrania: wzór)
Po podpisaniu Student dostarcza wszystkie dokumenty do Kierownika praktyk osobiście podczas dyżuru dydaktycznego (terminy konsultacji)
Dokumenty można przesłać pocztą wraz z zaadresowaną na swój adres korespondencyjny kopertą zwrotną (w formacie A4 bez znaczka), pocztą na adres:
dr Agnieszka Zielińska, Wydział Zarządzania, Al. Powstańców Warszawy 10, bud. S, 35-959 Rzeszów z dopiskiem "Praktyki Zarządzanie".
Istnieje także możliwość bezpośredniego dostarczenia wymaganych dokumentów do skrzynki przy portierni w budynku S.
Proszę je umieszczać w kopertach format A4,którrą należy opisać zgodnie ze wzorem:
Imię Nazwisko: (Jan Kowalski)
Kierunek studiów: (Zarządzanie)
Stopień studiów: (I stopień)
Rodzaj studiów: (stacjonarne/niestacjonarne)
Następnie proszę o informację na czacie MS Teams, że zostawili Państwo dokumenty w budynku S lub o ich wysyłce.
Termin przesłania skierowania, oświadczenia i podania do Pani Prodziekan - nie później niż na dwa tygodnie przed planowanym terminem realizacji praktyki, zaś informację o takim sposobie realizacji praktyki należy mailowo przedstawić kierownikowi praktyk do 31 maja (termin ostateczny!).
Ostateczny termin dostarczenia kompletu pozostałych dokumentów umożliwiających uznanie pracy zawodowej w poczet praktyki to dzień 25 października br.
Do uznania stażu zawodowego w poczet praktyki powyższe zasady stosuje się odpowiednio.
II. Praktyka nieobowiązkowa:
2. Praktyka nieobowiązkowa:
Praktykę mogą odbyć również studenci studiów drugiego stopnia, na wniosek studenta, po uzyskaniu zgody Prodziekana ds. Kształcenia.
Do praktyki nieobowiązkowej stosuje się odpowiednio zasady określone w procedurze praktyki obowiązkowej, opisane w części I pkt 1.1. Instrukcja "krok po kroku" dla studentów odbywających praktyki.
Dodatkowe dokumenty do pobrania: