W dniu 8 stycznia 2019 r. podpisane zostało porozumienie o współpracy pomiędzy Politechniką Rzeszowską a Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 im. I. Łukasiewicza w Krośnie. W ramach porozumienia uczelnia obejmie honorowym patronatem klasę technikum logistycznego, która będzie nosić nazwę klasy politechnicznej.
Umowę precyzującą warunki długofalowej współpracy w zakresie działalności edukacyjnej podpisali dr hab. inż. Grzegorz Masłowski, prof. PRz, prorektor ds. kształcenia Politechniki Rzeszowskiej oraz Joanna Kubit – dyrektor ZSP nr 4 w Krośnie.
Celem zasadniczym porozumienia jest wymiana doświadczeń i nieustanny rozwój współpracy. Opiekę merytoryczną, a także patronat honorowy nad klasą politechniczną w ZSP nr 4 sprawował będzie Wydział Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Współpraca oparta będzie również na spotkaniach merytorycznych, wymianie doświadczeń i udziale nauczycieli w konferencjach organizowanych przez uczelnię. Porozumienie przewiduje też organizację staży dla nauczycieli i wykładów kadry akademickiej w ZSP nr 4 w Krośnie.
Dziekan Wydziału Zarządzania PRz, dr hab. inż. Stanisław Gędek, prof. PRz, zauważył, że „Politechnika Rzeszowska i Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Krośnie mają wspólnego patrona, jakim jest Ignacy Łukasiewicz, a to jest doskonałym impulsem do współpracy. Ponadto nie można zapominać i o tym, że przecież rolą uczelni (a zwłaszcza uczelni technicznej) jest wspomaganie kształcenia już na poziomie szkoły średniej. Chętnie będziemy służyć tym – mówił S. Gędek – czego nie mają szkoły średnie, np. doskonale wyposażonymi laboratoriami. Będzie to niewątpliwie z obopólną korzyścią. Możliwe są także staże dla nauczycieli i wykładów nauczycieli akademickich w szkole średniej”.
Z kolei Joanna Kubit – dyrektor ZSP nr 4 w Krośnie podkreśliła, że szkoły potrzebują partnerstwa merytorycznego ze strony najlepszych uczelni w regionie, a do takich uczelni zaliczana jest Politechnika Rzeszowska. Jesteśmy przekonani – mówiła dyrektor ZSP nr 4 – że współpraca między naszymi placówkami wpłynie na jakość i efektywność kształcenia naszych uczniów poprzez chociażby uczestnictwo w zajęciach na PRz. Z kolei uczelnia zyskuje możliwość rozeznania środowiska uczniów, którzy mogą zostać w przyszłości studentami PRz.