Wieczorem 12 grudnia na Politechnice Rzeszowskiej rozpoczęła się XVII edycja Nocnego Spotkania z Reklamą. Jest to największa tego typu impreza marketingowa na skalę ogólnopolską zrzeszająca „miłośników” reklam, organizowana przez Studenckie Koło Naukowe Komunikacji Marketingowej "Brief" działające na Wydziale Zarządzania PRz.
Zasadniczym celem wydarzenia jest przedstawienie najlepszych i najbardziej intrygujących reklam z całego świata. I to niewątpliwie po raz kolejny udało się organizatorom, bo w porównaniu do reklam dość marnej jakości merytorycznej, serwowanych we wszystkich kanałach telewizji, te wyświetlane w trakcie imprezy bawiły, uczyły, zmuszały do refleksji.
Wydarzenie od lat cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród studentów oraz wszystkich mieszkańców Rzeszowa i okolic. Tegoroczna edycja zgromadziła na trzech największych salach wykładowych V1, V2 oraz S1 ponad tysiąc widzów, a dzięki przeprowadzonej transmisji online okazję to oglądnięcia najlepszych reklam na świecie miało okazję ponad 45 tys. osób.
Nocne Spotkanie z Reklamą jest największym eventem studenckim tego typu w całym kraju. Informację o NSR można było spotkać w specjalistycznej prasie, jak i w innych środkach masowego przekazu. Patronami medialnymi w tym roku byli m.in.: TVP3 Rzeszów, LokalnaTV oraz portal Nowy Marketing. Dodatkowo o wydarzeniu można było usłyszeć na antenach Radia Centrum Rzeszów oraz Polskiego Radia Rzeszów.
Uczestnicy mogli zobaczyć różnorodne reklamy, które wywoływały szeroki wachlarz emocji. Od radości, poprzez zaciekawienie i wzruszenie, aż do refleksji na temat otaczającego nas świata. Dzięki różnorodności bloków tematycznych (m. in. humor w reklamie, reklama sprzed lat, reklama z pieprzykiem czy reklama społecznie zaangażowana), każdy mógł przyjemnie spędzić czas w gronie znajomych.
Dodatkową atrakcją dla uczestników była możliwość wygrania nagród przekazanych przez wielu partnerów w trakcie pokazu reklamowego. Wśród nich wymienić można: Politechnikę Rzeszowską im. Ignacego Łukasiewicza, Warszawski Instytut Bankowości, Nowoczesne Zarządzanie Biznesem, Centrum Medyczne Medyk, Fotobudkę Rzeszów, Infores, InterBit, Polski Bus czy Empik School.
Spotkanie, które rozpoczęło się o godz. 20.00 składało się z dwóch bloków reklamowych przedzielonych losowaniem nagród-niespodzianek dla uczestników imprezy. Przed reklamami z bloku pierwszego ukazały się tzw. reklamy partnerskie, w tym „Projekt dla edukacji” projekt sektorowy przygotowany w celu podnoszenia wiedzy ekonomicznej Polaków.
W pierwszej części wyemitowano 7 kategorii reklam, a wśród nich m.in.: „reklama sprzed lat”, „humor w reklamach”, „kobieta w reklamie”, „mężczyzna w reklamie”, „dziecko w reklamie”, „zwierzęta w reklamie”.
Reklama napoju „frugo” przypominała doskonały horror z mroczną scenerią, koszmarnymi bohaterami i niespodziewanym zakończeniem. Warto było również zobaczyć, jak ze starego gruchota zrobić nowego peugeota, a także rzucić okiem na to, co kiedyś proponowała firma Łowicz.
Niewątpliwie bawiły reklamy z Andrzejem Grabowskim w kontekście ofert o pracę składanych na serwisie OLX. Interesujący był projekt o grupie kierowców tirów, którzy starają się wszędzie zdążyć na czas, chociaż dbają też o bezpieczeństwo pieszych.
W kategorii reklam z dzieckiem w roli głównej ciekawa była reklama o baaardzo grubym chłopcu, który chciał latać jak ptak, ale nie wiedział, jak stracić zbędne kilogramy. Mowa była także o niepełnosprawnych dzieciach, które marzą, by wygrać zawody olimpijskie. Marzenia się spełniają i wtedy widać, że nie ma żadnych różnic między osobą pełnosprawną a osobą niepełnosprawną.
Niektóre z prezentowanych na Politechnice reklam pojawiają się obecnie również w telewizji, aczkolwiek stanowiły one tylko ułamek wszystkich prezentowanych filmików.
Imprezę należy niewątpliwie zaliczyć do udanych i gdyby nie koszmarne scenki, jakie oglądamy na co dzień na billboardach czy w kanałach telewizyjnych, to można by uznać, że reklama jest super!!!! – tak jak to wynikało z kilkugodzinnego wieczorno-nocnego spotkania z nią.