Strona: Jak "ugryźć" ISO 9001:2015? / Wydział Zarządzania

Jak "ugryźć" ISO 9001:2015?

2017-09-11
, red.  Piotr Cyrek/fot. Arkadiusz Surowiec

Wymagania normy ISO 9001:2015 to temat szkolenia kadry Wydziału Zarządzania PRz, które odbyło się w dniu 11 września 2017 r. Zajęcia prowadził Artur Szwoch – prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu Zagranicznego Certyfikacja Sp. z o.o. W trakcie szkolenia mowa była m.in. o kontekście organizacji, zarządzaniu ryzykiem, polityce jakości, dokumentach i zapisach w systemie zarządzania, audytach wewnętrznych dokonywanych przez kierownictwo przeglądach oraz o bardzo ważnej rzeczy, czyli o ciągłym doskonaleniu systemu.

Doświadczenia międzynarodowe jasno wskazują, że dla podwyższenia poziomu jakości wyrobów i świadczonych usług konieczna staje się adaptacja rozwiązań z zakresu zarządzania jakością do pracy współczesnych organizacji. Systemy zarządzania jakością zakładają bowiem wprowadzenie określonych wewnętrznych standardów zarządzania, opartych na kryterium jakości, większą efektywność wykorzystania zasobów, koncentrację kierownictwa na zasadnicze cele długookresowe z uwzględnieniem najistotniejszych potrzeb wszystkich interesariuszy Niewątpliwie więc obecnie zarządzanie jakością jest najbardziej rozpowszechnionym podejściem do zarządzania współczesną organizacją.

By dobrze zrealizować postawione  przed danym pracownikiem, komórką czy wydziałem zadania konieczne jest określenie kilku rzeczy: z czego będzie wynikać sposób postępowania, jaki jest sposób realizacji tych zadań (identyfikacja procesów/zadań), jak zarządzać ryzykiem.

Bezpośrednim odbiorcą „wyrobów” jest konsument, użytkownik, beneficjent – w przypadku uczelni klientem jest przede wszystkim student, który powinien w trakcie studiów pozyskać odpowiednią wiedzę i umiejętności, by potem bez większych problemów odnaleźć się na rynku pracy.

W trakcie szkolenia Artur Szwoch wielu czasu poświęcił metodom i formom postępowania poszczególnych pracowników, którzy winni zachowywać określone standardy zapisane m.in. w „Polityce Jakości” i którzy winni systematycznie doskonalić swe umiejętności, dbać o ochronę danych osobowych, rozpoznawać mogące wystąpić zagrożenia i związane z tym konsekwencje.

Powrót do listy aktualności

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję